Tekniska data
MOTOR OCH KRAFTÖVERFÖRING | |
---|---|
Motortyp | Radmotor |
Antal cylindrar | 3 |
Gångart | 4-takt |
Antal ventiler per cylinder | 4 |
Ventildrivning | DOHC |
Kylning | Vätske |
Slagvolym | 660 cm³ |
Borrning | 74 mm |
Längd | 51,1 mm |
Maximal effekt | 95 hK |
Varv vid max effekt | 11250 r/min |
Maximalt vridmoment | 69 Nm |
Varv vid max vrid | 8250 r/min |
Kompressionsförhållande | 12,05 |
Bränslesystem | Insprutning |
Startsystem | Elektrisk |
Typ av koppling | Flerskivig våtkoppling, Negativ slirfunktion |
Drivning | Kedja |
Typ av växellåda | Växling |
Antal växlar | 6 |
Finns för A2-körkort | ja |
CHASSI | |
Ram | Stål |
Ramtyp | Perimeter |
Gaffelvinkel | 23,8 grader |
Försprång | 82,3 mm |
FRAMFJÄDRING | |
Framfjädring | Inverterad teleskopgaffel |
Teknik | Big Piston |
Märke | Showa |
Diameter | 41 mm |
Slag | 110 mm |
BAKFJÄDRING | |
Bakfjädring | Svingarm |
Material | Stål |
Stötdämpare | Enkeldämpare |
Upphängning | Länkage |
Märke | Showa |
Längd | 130 mm |
Justering | Förspänning |
FRAMBROMS | |
Frambroms | Dubbla bromsskivor |
Diameter | 310 mm |
Typ av bromsok | Fyrkolvsok |
Upphöngning | Flytande bromsok |
Teknologi | Radial |
BAKBROMS | |
Bakbroms | Skiva |
Diameter | 220 mm |
Bromsok | Enkel kolvs |
Montage | Flytande bromsok |
HJÄLPSYSTEM | |
Hjälpsystem | ABS, Körlägen, Greppkontroll |
MÅTT OCH VIKTER | |
Framdäckets bredd | 120 mm |
Framdäckets höjd | 70 % |
Framdäckets diameter | 17 tum |
Bakdäckets bredd | 180 mm |
Bakdäckets höjd | 55 % |
Bakdäckets diameter | 17 tum |
Längd | 2083 mm |
Bredd | 736 mm |
Höjd | 1145 mm |
Hjulbas | 1425 mm |
Sadelhöjd från | 810 mm |
Tjänstevikt (med ABS) | 201 kg |
Tankrymd | 14 liter |
Toppfart | 216 km/h |
Körkort | A2, A |
UTRUSTNING | |
Utrustning | LED-strålkastare |
Fazit aus der 1000PS Redaktion
Triumph Daytona 660 presenterar sig som en mångsidig sportmotorcykel som imponerar både på vägen och på längre turer. Med sin karakteristiska trecylindriga motor erbjuder den imponerande prestanda och ett brett varvtalsområde som passar både nybörjare och erfarna förare. Den bekväma sittpositionen och det väl avstämda chassit ger en behaglig körupplevelse, medan högkvalitativa reglage och en lätt koppling underlättar hanteringen. Trots kritikpunkter, som avsaknaden av en standardquickshifter och små vibrationer, erbjuder Daytona 660 ett balanserat helhetspaket som framgångsrikt kombinerar sportighet och komfort.
- Kraftfull motor
- Bekvämt sittande läge
- Bra chassi
- Högkvalitativa reglage
- Enkel hantering
- Utmärkt ljud
- Attraktiv design
- Ingen standard quickshifter
- Mjuk växellänkage Lätta vibrationer
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, förändringar eller prisjusteringar.