TRIUMPH STOCKHOLM NORR
Vi är öppna idag!
från 08:00 - 17:00

Triumph Speed 400 2024

Pris vid förfrågan

Tekniska data

MOTOR OCH KRAFTÖVERFÖRING
Antal cylindrar 1
Gångart 4-takt
Antal ventiler per cylinder 4
Ventildrivning DOHC
Kylning Vätske
Slagvolym 398 cm³
Borrning 89 mm
Längd 64 mm
Maximal effekt 40 hK
Varv vid max effekt 8000 r/min
Maximalt vridmoment 37,5 Nm
Varv vid max vrid 6500 r/min
Kompressionsförhållande 12
Bränslesystem Insprutning
Startsystem Elektrisk
Typ av koppling Flerskivig våtkoppling
Drivning Kedja
Typ av växellåda Växling
Antal växlar 6
CHASSI
Ram Stål
Ramtyp Perimeter
Gaffelvinkel 24,6 grader
Försprång 102 mm
FRAMFJÄDRING
Framfjädring Inverterad teleskopgaffel
Teknik Big Piston
Diameter 43 mm
Slag 140 mm
BAKFJÄDRING
Bakfjädring Svingarm
Material Aluminium
Stötdämpare Enkeldämpare
Längd 130 mm
Justering Förspänning
FRAMBROMS
Frambroms Enkel bromsskiva
Diameter 300 mm
Typ av bromsok Fyrkolvsok
Upphöngning Fasta bromsok
Teknologi Radial
Märke Bybre
BAKBROMS
Bakbroms Skiva
Diameter 230 mm
Bromsok Enkel kolvs
Montage Fasta bromsok
Märke Bybre
HJÄLPSYSTEM
Hjälpsystem ABS, Ride by Wire, Greppkontroll
MÅTT OCH VIKTER
Framdäckets bredd 110 mm
Framdäckets höjd 70 %
Framdäckets diameter 17 tum
Bakdäckets bredd 150 mm
Bakdäckets höjd 60 %
Bakdäckets diameter 17 tum
Längd 2056 mm
Bredd 795 mm
Höjd 1075 mm
Hjulbas 1377 mm
Sadelhöjd från 790 mm
Tjänstevikt (med ABS) 170 kg
Tankrymd 13 liter
Toppfart 145 km/h
Körkort A2
UTRUSTNING
Utrustning LED-strålkastare

Fazit aus der 1000PS Redaktion

Speedy 400 är en riktigt smart nakencykel i A2-klassen till ett lågt pris. Motorn kunde vara lite smidigare, men den lilla Speed 400 erbjuder en fin vridmomentsplatå i mellanregistret. Tack vare den låga vikten är köregenskaperna helt okej och chassit erbjuder en lämplig kompromiss mellan komfort och sport - med en tendens mot komfort. Även om bromsarna bara har en skiva fram är de riktigt effektiva. Slutligen får elektroniken också poäng, med till och med ett omkopplingsbart traction control-system ombord.


  • Attraktivt utseende
  • Lätt att köra
  • Bra körkomfort
  • Flexibel motor
  • Bekväm sittposition
  • Tillgänglighet för alla typer av förare
  • Smidig gång
  • Bra utförande för denna klass
  • Lättläst display
  • Behaglig acceleration
  • Bra motorljud
  • Mjuk fjädring
  • stark återkoppling på ojämnheter
  • något trögt motorvarv
  • nervositet i höga hastigheter
  • avsaknad av justerbara bromsspakar
  • mjuk sittdyna ger liten återkoppling i kurvor
  • spakar inte justerbara
Mehr Infos zur

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, förändringar eller prisjusteringar.