Tekniska data
MOTOR OCH KRAFTÖVERFÖRING | |
---|---|
Motortyp | Radfyfa med förskjutna vevtappar |
Grader | 270 |
Antal cylindrar | 2 |
Gångart | 4-takt |
Antal ventiler per cylinder | 4 |
Ventildrivning | OHC |
Kylning | Vätske |
Slagvolym | 1200 cm³ |
Borrning | 97,6 mm |
Längd | 80 mm |
Maximal effekt | 105 hK |
Varv vid max effekt | 7750 r/min |
Maximalt vridmoment | 112 Nm |
Varv vid max vrid | 4250 r/min |
Kompressionsförhållande | 12,1 |
Bränslesystem | Insprutning |
Startsystem | Elektrisk |
Typ av koppling | Flerskivig våtkoppling |
Drivning | Kedja |
Typ av växellåda | Växling |
Antal växlar | 6 |
CHASSI | |
Ram | Stål |
Ramtyp | Rörram |
Gaffelvinkel | 22,3 grader |
FRAMFJÄDRING | |
Framfjädring | Inverterad teleskopgaffel |
Teknik | Big Piston |
Märke | Marzocchi |
Diameter | 43 mm |
Slag | 120 mm |
BAKFJÄDRING | |
Bakfjädring | Svingarm |
Material | Aluminium |
Stötdämpare | Dubbla stötdämpare |
Märke | Marzocchi |
Längd | 120 mm |
Justering | Förspänning |
FRAMBROMS | |
Frambroms | Dubbla bromsskivor |
Diameter | 320 mm |
Typ av bromsok | Fyrkolvsok |
Upphöngning | Fasta bromsok |
Aktivering | Hydraulisk |
Teknologi | Radial |
BAKBROMS | |
Bakbroms | Skiva |
Diameter | 220 mm |
Bromsok | Dubbla kolvar |
Montage | Flytande bromsok |
Märke | Nissin |
HJÄLPSYSTEM | |
Hjälpsystem | ABS, Körlägen, Ride by Wire, Greppkontroll |
MÅTT OCH VIKTER | |
Framdäckets bredd | 120 mm |
Framdäckets höjd | 70 % |
Framdäckets diameter | 17 tum |
Bakdäckets bredd | 160 mm |
Bakdäckets höjd | 60 % |
Bakdäckets diameter | 17 tum |
Längd | 2070 mm |
Bredd | 792 mm |
Höjd | 1140 mm |
Hjulbas | 1413 mm |
Sadelhöjd från | 805 mm |
Tjänstevikt (med ABS) | 216 kg |
Tankrymd | 14,5 liter |
Toppfart | 211 km/h |
Körkort | A |
UTRUSTNING | |
Utrustning | LED-strålkastare, USB-C uttag |
Fazit aus der 1000PS Redaktion
Med de nya Speed Twin 1200-modellerna erbjuder Triumph två extraordinära maskiner som kombinerar retrolook och modern teknik på ett tilltalande sätt. Den kraftfulla parallelltwinnen på 1200 cc möter nu toppmodern elektronik och skämmer bort dig med ett underbart ljud. Speed Twin i standardutförande imponerar med sin avslappnade ergonomi. Det breda, högre styret och de lägre fotstöden ger en upprätt körställning. Standardversionen är utrustad med chassi- och bromskomponenter som är lämpliga för vardagsbruk och som är helt tillräckliga i de flesta situationer.
- Kraftfull punch från varvtalet
- högkvalitativt utförande
- sportigt chassi
- lyckat utseende
- tillgänglig sitthöjd men även acceptabel sittposition för längre förare
- smidig hantering
- Värmeutveckling av motorn
- antispinnsystemet för försiktigt i Road-läget, inget Sport-läge tillgängligt
- fjädringen når sina gränser med en sportig körstil
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, förändringar eller prisjusteringar.