Tekniska data
MOTOR OCH KRAFTÖVERFÖRING | |
---|---|
Motortyp | Radfyfa med förskjutna vevtappar |
Grader | 270 |
Antal cylindrar | 2 |
Gångart | 4-takt |
Antal ventiler per cylinder | 4 |
Ventildrivning | OHC |
Kylning | Vätske |
Slagvolym | 1200 cm³ |
Borrning | 97,6 mm |
Längd | 80 mm |
Maximal effekt | 105 hK |
Varv vid max effekt | 7750 r/min |
Maximalt vridmoment | 112 Nm |
Varv vid max vrid | 4250 r/min |
Kompressionsförhållande | 12,1 |
Bränslesystem | Insprutning |
Startsystem | Elektrisk |
Typ av koppling | Flerskivig våtkoppling |
Drivning | Kedja |
Typ av växellåda | Växling |
Antal växlar | 6 |
CHASSI | |
Ram | Stål |
Ramtyp | Rörram |
Gaffelvinkel | 22,6 grader |
Försprång | 92 mm |
FRAMFJÄDRING | |
Framfjädring | Inverterad teleskopgaffel |
Teknik | Big Piston |
Märke | Marzocchi |
Diameter | 43 mm |
Slag | 120 mm |
Justering | Kompression, Förspänning, Returdämpning |
BAKFJÄDRING | |
Bakfjädring | Svingarm |
Material | Aluminium |
Stötdämpare | Dubbla stötdämpare |
Märke | Öhlins |
Längd | 123 mm |
Justering | Kompression, Förspänning, Returdämpning |
FRAMBROMS | |
Frambroms | Dubbla bromsskivor |
Diameter | 320 mm |
Typ av bromsok | Fyrkolvsok |
Upphöngning | Fasta bromsok |
Aktivering | Hydraulisk |
Teknologi | Radial |
Märke | Brembo |
BAKBROMS | |
Bakbroms | Skiva |
Diameter | 220 mm |
Bromsok | Dubbla kolvar |
Montage | Flytande bromsok |
Märke | Nissin |
HJÄLPSYSTEM | |
Hjälpsystem | ABS, Körlägen, Ride by Wire, Greppkontroll |
MÅTT OCH VIKTER | |
Framdäckets bredd | 120 mm |
Framdäckets höjd | 70 % |
Framdäckets diameter | 17 tum |
Bakdäckets bredd | 160 mm |
Bakdäckets höjd | 60 % |
Bakdäckets diameter | 17 tum |
Längd | 2073 mm |
Bredd | 792 mm |
Höjd | 1127 mm |
Hjulbas | 1414 mm |
Sadelhöjd från | 810 mm |
Tjänstevikt (med ABS) | 216 kg |
Tankrymd | 14,5 liter |
Toppfart | 211 km/h |
Körkort | A |
UTRUSTNING | |
Utrustning | LED-strålkastare, USB-C uttag |
Fazit aus der 1000PS Redaktion
Med de nya Speed Twin 1200-modellerna erbjuder Triumph två extraordinära maskiner som kombinerar retrolook och modern teknik på ett tilltalande sätt. Den kraftfulla parallelltwinnen på 1200 cc möter nu toppmodern elektronik och skämmer bort dig med ett fantastiskt ljud. Den elegant utrustade RS känner sig som hemma på slingriga vägar. Den sportiga ergonomin med en aktiv körställning, det exakt avstämda fasta chassit, quickshiftern och de underbara Brembo-bromsarna gör den till det perfekta valet för ambitiösa förare. Trots den sportiga designen är körkomforten förvånansvärt bra.
- kraftfull punch från varvtalet
- högkvalitativt utförande
- sportigt chassi
- lyckat utseende
- avancerade komponenter
- tillgänglig sitthöjd
- quickshifter som standard
- smidig hantering
- kompakta mått kan vara ett problem för långa piloter på långa resor
- värmeutveckling av motorn vid stillastående
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, förändringar eller prisjusteringar.