Tekniska data
MOTOR OCH KRAFTÖVERFÖRING | |
---|---|
Motortyp | Radmotor |
Antal cylindrar | 3 |
Gångart | 4-takt |
Antal ventiler per cylinder | 4 |
Ventildrivning | DOHC |
Kylning | Vätske |
Slagvolym | 888 cm³ |
Borrning | 78 mm |
Längd | 61,9 mm |
Maximal effekt | 108 hK |
Varv vid max effekt | 9500 r/min |
Maximalt vridmoment | 90 Nm |
Varv vid max vrid | 6850 r/min |
Kompressionsförhållande | 13 |
Bränslesystem | Insprutning |
Startsystem | Elektrisk |
Typ av koppling | Flerskivig våtkoppling |
Drivning | Kedja |
Typ av växellåda | Växling |
Antal växlar | 6 |
CHASSI | |
Ram | Stål |
Ramtyp | Rörram |
Gaffelvinkel | 65,4 grader |
Försprång | 133,3 mm |
FRAMFJÄDRING | |
Framfjädring | Inverterad teleskopgaffel |
Märke | Marzocchi |
Diameter | 45 mm |
Slag | 180 mm |
Justering | Kompression, Returdämpning |
BAKFJÄDRING | |
Bakfjädring | Svingarm |
Material | Aluminium |
Stötdämpare | Enkeldämpare |
Märke | Marzocchi |
Längd | 170 mm |
Justering | Förspänning, Returdämpning |
FRAMBROMS | |
Frambroms | Dubbla bromsskivor |
Diameter | 320 mm |
Typ av bromsok | Fyrkolvsok |
Upphöngning | Flytande bromsok |
Aktivering | Hydraulisk |
Teknologi | Radial, Monoblock |
Märke | Brembo |
BAKBROMS | |
Bakbroms | Skiva |
Diameter | 255 mm |
Bromsok | Enkel kolvs |
Montage | Flytande bromsok |
Märke | Brembo |
HJÄLPSYSTEM | |
Hjälpsystem | Elektroniskt justerbar fjädring, Körlägen, Ride by Wire, Greppkontroll |
MÅTT OCH VIKTER | |
Framdäckets bredd | 100 mm |
Framdäckets höjd | 90 % |
Framdäckets diameter | 19 tum |
Bakdäckets bredd | 150 mm |
Bakdäckets höjd | 70 % |
Bakdäckets diameter | 17 tum |
Bredd | 930 mm |
Höjd | 1410 mm |
Hjulbas | 1556 mm |
Sadelhöjd från | 810 mm |
Sadelhöjd till | 830 mm |
Torrvikt (med ABS) | 198 kg |
Tankrymd | 20 liter |
Körkort | A |
UTRUSTNING | |
Utrustning | LED-strålkastare, Värmesadel |
Fazit aus der 1000PS Redaktion
Flaggskeppet bland vägmodellerna i Tiger 900-serien. Praktiskt taget alla tänkbara funktioner finns ombord som standard. Med mer kraft och prestanda är 2024 Tiger 900 GT Pro nu ännu enklare och roligare att kasta in i kurvan, och ännu roligare att kasta ut ur kurvan.
- Betsade säten för förare och passagerare som standard
- Uppvärmt lågsäte (800 mm) tillgängligt
- Elektroniskt justerbar bakfjädring
- Mycket mjuk gasrespons
- Bra mjukhet tack vare styrdämpningen
- Lättåtkomlig motorcykel
- Bra kompromiss mellan mjukhet och sportighet
- Relativt högt pris
- Inget radarsystem
- Inte längre A2-kompatibel
- Displayen är ganska trög
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, förändringar eller prisjusteringar.