TRIUMPH STOCKHOLM NORR
Vi är öppna idag!
från 08:00 - 17:00

Triumph Tiger 900 GT Pro 2024

Pris vid förfrågan

Tekniska data

MOTOR OCH KRAFTÖVERFÖRING
Motortyp Radmotor
Antal cylindrar 3
Gångart 4-takt
Antal ventiler per cylinder 4
Ventildrivning DOHC
Kylning Vätske
Slagvolym 888 cm³
Borrning 78 mm
Längd 61,9 mm
Maximal effekt 108 hK
Varv vid max effekt 9500 r/min
Maximalt vridmoment 90 Nm
Varv vid max vrid 6850 r/min
Kompressionsförhållande 13
Bränslesystem Insprutning
Startsystem Elektrisk
Typ av koppling Flerskivig våtkoppling
Drivning Kedja
Typ av växellåda Växling
Antal växlar 6
CHASSI
Ram Stål
Ramtyp Rörram
Gaffelvinkel 65,4 grader
Försprång 133,3 mm
FRAMFJÄDRING
Framfjädring Inverterad teleskopgaffel
Märke Marzocchi
Diameter 45 mm
Slag 180 mm
Justering Kompression, Returdämpning
BAKFJÄDRING
Bakfjädring Svingarm
Material Aluminium
Stötdämpare Enkeldämpare
Märke Marzocchi
Längd 170 mm
Justering Förspänning, Returdämpning
FRAMBROMS
Frambroms Dubbla bromsskivor
Diameter 320 mm
Typ av bromsok Fyrkolvsok
Upphöngning Flytande bromsok
Aktivering Hydraulisk
Teknologi Radial, Monoblock
Märke Brembo
BAKBROMS
Bakbroms Skiva
Diameter 255 mm
Bromsok Enkel kolvs
Montage Flytande bromsok
Märke Brembo
HJÄLPSYSTEM
Hjälpsystem Elektroniskt justerbar fjädring, Körlägen, Ride by Wire, Greppkontroll
MÅTT OCH VIKTER
Framdäckets bredd 100 mm
Framdäckets höjd 90 %
Framdäckets diameter 19 tum
Bakdäckets bredd 150 mm
Bakdäckets höjd 70 %
Bakdäckets diameter 17 tum
Bredd 930 mm
Höjd 1410 mm
Hjulbas 1556 mm
Sadelhöjd från 810 mm
Sadelhöjd till 830 mm
Torrvikt (med ABS) 198 kg
Tankrymd 20 liter
Körkort A
UTRUSTNING
Utrustning LED-strålkastare, Värmesadel

Fazit aus der 1000PS Redaktion

Flaggskeppet bland vägmodellerna i Tiger 900-serien. Praktiskt taget alla tänkbara funktioner finns ombord som standard. Med mer kraft och prestanda är 2024 Tiger 900 GT Pro nu ännu enklare och roligare att kasta in i kurvan, och ännu roligare att kasta ut ur kurvan.


  • Betsade säten för förare och passagerare som standard
  • Uppvärmt lågsäte (800 mm) tillgängligt
  • Elektroniskt justerbar bakfjädring
  • Mycket mjuk gasrespons
  • Bra mjukhet tack vare styrdämpningen
  • Lättåtkomlig motorcykel
  • Bra kompromiss mellan mjukhet och sportighet
  • Relativt högt pris
  • Inget radarsystem
  • Inte längre A2-kompatibel
  • Displayen är ganska trög
Mehr Infos zur

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, förändringar eller prisjusteringar.