TRIUMPH STOCKHOLM NORR

Triumph Tiger 900 Rally Pro 2024

Pris vid förfrågan

Tekniska data

MOTOR OCH KRAFTÖVERFÖRING
Motortyp Radmotor
Antal cylindrar 3
Gångart 4-takt
Antal ventiler per cylinder 4
Ventildrivning DOHC
Kylning Vätske
Slagvolym 888 cm³
Borrning 78 mm
Längd 61,9 mm
Maximal effekt 108 hK
Varv vid max effekt 9500 r/min
Maximalt vridmoment 90 Nm
Varv vid max vrid 6850 r/min
Kompressionsförhållande 13
Bränslesystem Insprutning
Startsystem Elektrisk
Typ av koppling Flerskivig våtkoppling
Drivning Kedja
Typ av växellåda Växling
Antal växlar 6
CHASSI
Ram Stål
Ramtyp Rörram
Gaffelvinkel 65,6 grader
Försprång 145,8 mm
FRAMFJÄDRING
Framfjädring Inverterad teleskopgaffel
Märke Showa
Diameter 45 mm
Slag 240 mm
Justering Kompression, Förspänning, Returdämpning
BAKFJÄDRING
Bakfjädring Svingarm
Material Aluminium
Stötdämpare Enkeldämpare
Märke Showa
Längd 230 mm
Justering Förspänning, Returdämpning
FRAMBROMS
Frambroms Dubbla bromsskivor
Diameter 320 mm
Typ av bromsok Fyrkolvsok
Upphöngning Flytande bromsok
Aktivering Hydraulisk
Teknologi Radial, Monoblock
Märke Brembo
BAKBROMS
Bakbroms Skiva
Diameter 255 mm
Bromsok Enkel kolvs
Montage Flytande bromsok
Märke Brembo
HJÄLPSYSTEM
Hjälpsystem Körlägen, Ride by Wire, Greppkontroll
MÅTT OCH VIKTER
Framdäckets bredd 90 mm
Framdäckets höjd 90 %
Framdäckets diameter 21 tum
Bakdäckets bredd 150 mm
Bakdäckets höjd 70 %
Bakdäckets diameter 17 tum
Bredd 935 mm
Höjd 1452 mm
Hjulbas 1551 mm
Sadelhöjd från 850 mm
Sadelhöjd till 870 mm
Torrvikt (med ABS) 201 kg
Tankrymd 20 liter
Körkort A
UTRUSTNING
Utrustning LED-strålkastare, Värmesadel

Fazit aus der 1000PS Redaktion

Triumph Tiger 900 Rally Pro imponerar som en mångsidig allroundmaskin som gör en bra figur både på vägen och i terrängen. Dess komfortfunktioner och balanserade chassi erbjuder amatörförare en trevlig upplevelse, även om den inte når toppen i extrema offroad-situationer. Tiger imponerar med sin elastiska trecylindriga motor och gedigna utrustning, även om den långsamma menystarten är lite irriterande. Sammantaget är det en universell cykel som erbjuder en lyckad kompromiss mellan touring, sportighet och terrängprestanda.


  • Allroundtalang
  • flexibel motor
  • bra, bekvämt chassi
  • bra ergonomi
  • tydlig menynavigering
  • Fjädringen för svampig för ren offroad-användning, därför för lite feedback i höga hastigheter
  • tröghet när man "höjer" displayen
Mehr Infos zur

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, förändringar eller prisjusteringar.