Tekniska data
MOTOR OCH KRAFTÖVERFÖRING | |
---|---|
Motortyp | Radmotor |
Antal cylindrar | 3 |
Gångart | 4-takt |
Antal ventiler per cylinder | 4 |
Ventildrivning | DOHC |
Kylning | Vätske |
Slagvolym | 888 cm³ |
Borrning | 78 mm |
Längd | 61,9 mm |
Maximal effekt | 108 hK |
Varv vid max effekt | 9500 r/min |
Maximalt vridmoment | 90 Nm |
Varv vid max vrid | 6850 r/min |
Kompressionsförhållande | 13 |
Bränslesystem | Insprutning |
Startsystem | Elektrisk |
Typ av koppling | Flerskivig våtkoppling |
Drivning | Kedja |
Typ av växellåda | Växling |
Antal växlar | 6 |
CHASSI | |
Ram | Stål |
Ramtyp | Rörram |
Gaffelvinkel | 65,6 grader |
Försprång | 145,8 mm |
FRAMFJÄDRING | |
Framfjädring | Inverterad teleskopgaffel |
Märke | Showa |
Diameter | 45 mm |
Slag | 240 mm |
Justering | Kompression, Förspänning, Returdämpning |
BAKFJÄDRING | |
Bakfjädring | Svingarm |
Material | Aluminium |
Stötdämpare | Enkeldämpare |
Märke | Showa |
Längd | 230 mm |
Justering | Förspänning, Returdämpning |
FRAMBROMS | |
Frambroms | Dubbla bromsskivor |
Diameter | 320 mm |
Typ av bromsok | Fyrkolvsok |
Upphöngning | Flytande bromsok |
Aktivering | Hydraulisk |
Teknologi | Radial, Monoblock |
Märke | Brembo |
BAKBROMS | |
Bakbroms | Skiva |
Diameter | 255 mm |
Bromsok | Enkel kolvs |
Montage | Flytande bromsok |
Märke | Brembo |
HJÄLPSYSTEM | |
Hjälpsystem | Körlägen, Ride by Wire, Greppkontroll |
MÅTT OCH VIKTER | |
Framdäckets bredd | 90 mm |
Framdäckets höjd | 90 % |
Framdäckets diameter | 21 tum |
Bakdäckets bredd | 150 mm |
Bakdäckets höjd | 70 % |
Bakdäckets diameter | 17 tum |
Bredd | 935 mm |
Höjd | 1452 mm |
Hjulbas | 1551 mm |
Sadelhöjd från | 850 mm |
Sadelhöjd till | 870 mm |
Torrvikt (med ABS) | 201 kg |
Tankrymd | 20 liter |
Körkort | A |
UTRUSTNING | |
Utrustning | LED-strålkastare, Värmesadel |
Fazit aus der 1000PS Redaktion
Triumph Tiger 900 Rally Pro imponerar som en mångsidig allroundmaskin som gör en bra figur både på vägen och i terrängen. Dess komfortfunktioner och balanserade chassi erbjuder amatörförare en trevlig upplevelse, även om den inte når toppen i extrema offroad-situationer. Tiger imponerar med sin elastiska trecylindriga motor och gedigna utrustning, även om den långsamma menystarten är lite irriterande. Sammantaget är det en universell cykel som erbjuder en lyckad kompromiss mellan touring, sportighet och terrängprestanda.
- Allroundtalang
- flexibel motor
- bra, bekvämt chassi
- bra ergonomi
- tydlig menynavigering
- Fjädringen för svampig för ren offroad-användning, därför för lite feedback i höga hastigheter
- tröghet när man "höjer" displayen
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, förändringar eller prisjusteringar.